• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66563
+
-

بررسی علمی طرح  گردشگری پیاده‌راه اکباتان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بررسی علمی‌ محور جدید گردشگری با لحاظ پیوست‌های فرهنگی در امتداد پیاده‌راه اکباتان لازم است. 

به گزارش فارس، حسین قراباغی در دیدار با اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر با رئیس دانشگاه بوعلی درباره بحث و تبادل ‌نظر گردشگری شهری و بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشگاه و اساتید دانشگاهی با محوریت کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا اظهار کرد: با توجه به بافت‌های تاریخی شهر همدان، ایجاد گذرهای فرهنگی و باززنده‌سازی محله‌های قدیمی نیاز روز و اولویت ما خواهد بود. 

وی با تأکید بر لزوم بررسی علمی‌ محور جدید گردشگری با لحاظ پیوست‌های فرهنگی در امتداد پیاده‌راه اکباتان، توضیح داد: با توجه به ظرفیت موجود در محله‌های قدیمی و وجود خانه‌ها و سراهای واجد ارزش می‌توان در قالب یک گذر فرهنگی، هویت تاریخی و تمدن همدان را حفظ و معرفی کرد. 

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: موجب افتخار مجموعه مدیریت شهری است از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه بوعلی به عنوان اتاق فکر در مرکز مطالعات شورای شهر استفاده کند. کامران گردان با تأکید بر این‌که باید سعی کنیم ارتباط حوزه مدیریت شهری با دانشگاه بیشتر شود، افزود: اکثر اساتید با تجربه دانشگاه بوعلی در کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر عضویت دارند. 

جواد گیاه‌شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان، با تأکید بر این‌که گسترش و توسعه گردشگری در استان به ‌ویژه در حوزه مدیریت شهری همدان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تصریح کرد: نگاه جدید به پیاده‌راه‌سازی، توانمندسازی مناطق کمتر توسعه افته و همچنین احیای خانه‌های تاریخی و بافت قدیمی همدان از آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی از مهم‌ترین مباحث مورد تأکید شورای شهر است. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با بیان این‌که گردشگری شبانه از منظر فرهنگی و حوزه سلامت در شهر همدان مناسب نیست، گفت: شب فرصتی مناسب برای به دست آوردن آرامش و استراحت کردن از دیدگاه الهی است، از این رو بهترین راه این است که قوانین آفرینش و خلقت که به‌منظور آرامش انسان‌ها ایجاد شده است با فعالیت‌های مدیریت شهری برای مردم هماهنگ شود تا نتیجه آن ایجاد آرامش و سلامت برای شهروندان باشد. 

نرگس نورالله‌زاده خاطرنشان کرد: برای پیاده‌محور کردن محلات شهر همدان بهتر است گزینه‎های متعدد ارائه شود و براساس اولویت‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد. رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز در این دیدار گفت: با توجه به شعار محوری همدان در حوزه گردشگری، تاکنون مسیرهای گردشگری مناسبی تعریف نشده است. یعقوب محمدی‌فر یادآور شد: در پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی پیاده‌راه‌ها باید به نقش جداره‌سازی، رنگ، نور و سایر آیتم‌هایی که روح‎بخشی دارند توجه شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید